Nissan GT-R je sportovní automobil vyráběný japonskou automobilkou Nissan, který úspěšně navázal na předchozí řadu Nissan Skyline. Tento Supersport neustále posunuje hranice a zvedá laťku v oblasti výkonu, ovladatelnosti, designu i kvalitě. Hlavním Chief designérem dvoudveřového kupé je Hiroshi Hasegawa.
Sériový model GT-R byl představen v roce 2007 na Tokyo Motor Show a začátek prodeje v Japonsku se uskutečnil dne 6. prosince 2007. Oficiální začátek prodeje v USA začal o 7 měsíců později, dne 7. července 2008. Evropa se stala třetím spotřebitelským trhem, kde začal prodej v březnu 2009. Velké rozdíly mezi prvními začátky prodeje vznikly kvůli nutnosti budování speciálních GT-R servisních center, kde se budou vozy opravovat. Motor je umístěný vpředu, dvojspojková převodovka vzadu , přičemž oba agregáty jsou ručně montované. Z tohoto důvodu je omezena na zhruba 1 000 vozidel měsíčně.
Nissan GT-R je poháněný motorem Nissan VR (motor) VR38DETT 3799 ccm (3,8 L) DOHC V6. Dvě paralelně zapojená turbodmychadla Ishikawajima-Harima Heavy Industries (IHI) poskytují rychlé přeplňování. Motor má výkon 404 kW(550 koní) při 6 500 ot/min a 632 Nm při 3 200-5 800 ot/min. Motor také splní kalifornskou emisní normu ULEV.
Samotné vozidlo do dnešního dne prošlo celkem třemi modifikacemi. Hned první facelift byl představen již v roce 2011, kdy byl přepracován přední a zadní nárazník, denní svícení, karbonový spoiler podvozku, drobné úpravy interiéru a nový model alu disků. Výkon motoru byl upraven na 395kW (530 koní) s maximálním kroutícím momentem 607Nm při 3200 – 5800 ot/min Modelový rok 2014 přichází s inovativními předními LED diodovými světlomety, zadní světlomety rovněž dostaly nový design. Opět dochází k navýšení výkonu motoru na úctyhodných 404kW (550koní) s hodnotou 632Nm maximálního kroutícího momentu. Převodovka rovněž prochází upgradem.
Největší proměnou vůz prochází v roce 2017, kdy opět dochází ke přepracování přední a zadní části vozidla, prahy a alu disky rovněž dostávají nový design. Nejvíce zřetelná změna je v interiéru pyšnící se přepracovanou přístrojovou deskou, volantem i ovládacími prvky. Motor vozidla již disponuje výkonem 419kW(570koní) s kroutícím momentem 637Nm.
Modely 2022 přicházejí se změnou zejména v designu předního a zadního nárazniku, interiér zůstává beze změn. V roce 2024 vychází limitovaná edice Takumi , kdy bylo vyrobeno pro celý svět pouze 50kusů