O Nissan GT-R

O Nissan GT-R

Nissan GT-R je sportovní automobil vyráběný japonskou automobilkou Nissan, který úspěšně navázal na předchozí řadu Nissan Skyline. Tento Supersport neustále posunuje hranice a zvedá laťku v oblasti výkonu, ovladatelnosti, designu i kvalitě. Hlavním Chief designérem dvoudveřového kupé je Hiroshi Hasegawa.

Produkční model

Sériový model GT-R byl představen v roce 2007 na Tokyo Motor Show a začátek prodeje v Japonsku se uskutečnil dne 6. prosince 2007. Oficiální začátek prodeje v USA začal o 7 měsíců později, dne 7. července 2008. Evropa se stala třetím spotřebitelským trhem, kde začal prodej v březnu 2009. Velké rozdíly mezi prvními začátky prodeje vznikly kvůli nutnosti budování speciálních GT-R servisních center, kde se budou vozy opravovat. Motor je umístěný vpředu, dvojspojková převodovka vzadu , přičemž oba agregáty jsou ručně montované. Z tohoto důvodu je omezena na zhruba 1 000 vozidel měsíčně.

Specifikace

Nissan GT-R je poháněný motorem Nissan VR (motor) VR38DETT 3799 ccm (3,8 L) DOHC V6. Dvě paralelně zapojená turbodmychadla Ishikawajima-Harima Heavy Industries (IHI) poskytují rychlé přeplňování. Motor má výkon 404 kW(550 koní) při 6 500 ot/min a 632 Nm při 3 200-5 800 ot/min. Motor také splní kalifornskou emisní normu ULEV.

  • Konfigurace motoru – šestiválcový vidlicový motor s DOHC
  • Vrtání x zdvih válce (mm) – 95,5 x 88,4
  • Zdvihový objem – 3799 cm³
  • Kompresní poměr – 9 : 1
  • Maximální výkon – 358 kW (480 koní) při 6400 ot/min
  • Maximální kr. moment – 583 Nm při 3200 – 5800 ot/min
  • Vstřikováni paliva – NISSAN EGI (ECCS) Elektronické vstřikováni paliva
  • Objem palivové nádrže – 74 l
  • Převodovka - GR6 Dual Clutch Transmission (dvojspojková převodovka)
  • Převodový poměr - 3.7:1
  • Pohon všech kol ATTESA-ETS

Samotné vozidlo do dnešního dne prošlo celkem třemi modifikacemi. Hned první facelift byl představen již v roce 2011, kdy byl přepracován přední a zadní nárazník, denní svícení, karbonový spoiler podvozku, drobné úpravy interiéru a nový model alu disků. Výkon motoru byl upraven na 395kW (530 koní) s maximálním kroutícím momentem 607Nm při 3200 – 5800 ot/min Modelový rok 2014 přichází s inovativními předními LED diodovými světlomety, zadní světlomety rovněž dostaly nový design. Opět dochází k navýšení výkonu motoru na úctyhodných 404kW (550koní) s hodnotou 632Nm maximálního kroutícího momentu. Převodovka rovněž prochází upgradem. Největší proměnou vůz prochází v roce 2017, kdy opět dochází ke přepracování přední a zadní části vozidla, prahy a alu disky rovněž dostávají nový design. Nejvíce zřetelná změna je v interiéru pyšnící se přepracovanou přístrojovou deskou, volantem i ovládacími prvky. Motor vozidla již disponuje výkonem 419kW(570koní) s kroutícím momentem 637Nm.