Zesílení převodovky a úpravy trakcí

Nissan GT-R je vybaven 6-ti stupňovou Dual-clutch převodovkou GR6 od společnosti Borg-Warner. Převodovka je koncepčně umístěna na zadní nápravě, přičemž spojení s motorem zajišťuje kardanová hřídel. Kroutící moment na přední nápravu přenáší integrovaná elektromagnetická spojka ETS, která je řízena řídící jednotkou pohonu FWD. Přenos momentu na přední nápravu zabezpečuje opět kardanová hřídel.

Díky dvou-spojkové technologii probíhá řazení jednotlivých stupňů velmi přesně a rychle (180ms) a jízda s vozem je velmi dynamická. Při pomalém manévrování nebo při řazení na místě se můžou občas se z převodovky ozývat cizí zvuky, což však není dle výrobce nic neobvyklé.

Převodovka v každém případě vyžaduje pravidelnou údržbu a to každých 15000 Km kdy se provádí adaptace řazení a záběru spojek (clutch gear learing). Po 30000 Km je nutné provést kompletní výměnu olejové náplně (10L) včetně dvou integrovaných olejových filtrů. Nedílnou součástí údržby je rovněž výměna oleje v předním a zadním diferenciálu.

Motor R35 již v základu disponuje značným výkonem, který musí dokonale pojmout převodovka. První modelové roky GT-R (2008-2010) byly velmi poruchové zejména na selhání převodovky a trakcí. Z tohoto důvodu vznikly úpravy a vylepšení, které tak zabrání nechtěnému poškození.

Naše společnost samozřejmě nabízí nespočet úprav a up-grade kompletního převodového ústrojí zejména v závislosti výkonu / kroutícího momentu motoru.

Přehled úprav GR6:

  • Stage Basic
  • Stage One
  • Stage Two
  • Stage Individual

Pro úpravy používáme výhradně spolehlivé komponenty od společnosti DODSON Motorsport, Xtreme Motorsport, Albins, Willall racing, AMS Performance.